Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/html/inc/inc_database.php on line 83

Warning: mysql_fetch_assoc(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /var/www/html/inc/inc_database.php on line 83
EUROSCHOOLS2008 | MyPage | 9. maj
> Pocetna > EUROSCHOOLS2008


Projekat Euroschools2008 je zamišljen kao prethodnica Evropskom prvenstvu u fudbalu u Austriji i Švicarskoj. Iako je u pitanju fudbal, naglasak je ipak stavljen na fairplay što uključuje
 

  1. jednakost među spolovima,
  2. upoznavanje i razumijevanje drugih i drugačijih kao i prihvatanje razlika međusobna saradnja uprkos istih
  3. Fairplay na terenu kao obrazac za ponašanje mimo terena

 

Ekipe su takođe trebale da budu ambasadori svojih zemalja, te da predstave ono najljepše što njihove zemlje imaju i da ponude dodirne kulturološke tačke sa zemljom domaćina i ostalim zemljama.

 

Naša se ekipa pripremala da odgovori na sve pomenute zahtjeve i svoje pripreme je podijelila u sljedećim pravcima:

Naša se ekipa pripremala da odgovori na sve pomenute zahtjeve i svoje pripreme je podijelila u sljedećim pravcima:

  1. uigravanje ekipe
  2. učenje fairplay pravila projekta Euroschools2008, a naročito vježbanje dodatnih fairplay dogovora u dijalog zoni prije meča, te diskusiji poslije meča.
  3. primjena stavke br. 2 u igri
  4. istraživanje historije, kulture i sporta Berna i Švicarske koristeći uglavnom internet
  5. istraživanje zajedničke historije, npr. život Vladimira Preloga u Švicarskoj, BH fudbaleri u Švicarskoj te uspjesi švicarskih olimpijaca na olimpijadi u Sarajevu
  6. pripremanje onog što je najvažnije o BiH (historija, kultura, sport, znamenitosti) što je kasnije rezultiralo u izradi panoa nakon 20 sati putovanja.
  7. pripremanje osnovnih podataka o našoj školi, iako je najbolja prezentacija naše škole ustvari naš ukupni nastup u Bernu
  8. upoznavanje sa selekcijom Švicarske radi eventualnog razgovora sa našim domaćinima
  9. svi učenici su bili dužni da sami nauče pravila za turnir, dok su zadaci iz stavki 4-8 podijeljeni na učenike, koji su opet kada bi nešto naučili, informisali druge, tako da nisu svi učili sve
  10. uspostavljanje kontakta sa školom domaćinom Than Zolbruck i dogovor oko razgledanja znamenitosti Berna što smo i uspjeli
  11. slanje upita organizatoru u vezi sa nekim pitanjima na koja nismo mogli naći odgovore na internet stranici kao ni u priručnicima koje su nam obezbijedili organizatori. I na ovaj upit smo dobili odgovore

 

Ovo smo sve sproveli na 13 treninga koji su bili podijeljeni na teoretski i praktični dio, te četiri isključivo teoretska konsultativna sastanka kao i stalne konsultacije. Primjenjivali smo metodu razgovora kao i kraćih testova da bi pratili napredak u ostvarivanju gore navedenih zadataka. Ovo je samo što smo zajedno radili, a da ne spominjem moje pripreme materijala kao i istraživanje koje su učenici sprovodili samostalno. Samo na internetu smo proveli preko ukupno preko trideset sati. Materijal koji smo dobili od ambasade Švicarske u BiH nam je naravno polazna osnova za pripremu.

 

Iz Sarajeva smo krenuli 01.06. u 17 h, pored roditelja djece, ispratili su nas i zamjenik švicarskog ambasadora u BiH i gospođa Ivana Lawrence takođe iz švicarske ambasade koja nam je izvrsno organizovala administrativni dio i uvijek bila spremna za saradnju i tako nam zaista olakšala kompletnu organizaciju, te nama ostavila samo da se pripremamo.

 

            Upoznali smo se sa nastavnicima iz Sarajeva, Mostara i Pala. Već smo u autobusu uvidjeli da se naša škola daleko najbolje informisala i pripremila za cijeli projekat, dok neki nisu znali apsolutno ništa, i sa pravilima su se upoznali tek u autobusu. Mi smo naravno nesebično podijelili informacije sa našim kolegama jer smo svi pod jednom zastavom. Na granici u Brodu  smo čekali oko dva sata. Putovanje nije bilo previše naporno. Plan je bio da mi stignemo u Bern u 8 h ujutro, međutim, stigli smo u Švicarsku na prelazu Como-Chiaso tek oko 9 h a u Bern oko 13h. Na granici smo se morali sporazumiti na talijanskom, a uveliko mi je pomoglo ono što svi znaju: uno, due itd. U Bernu, kod Bea bern expo, pored kojeg smo igrali turnir, nas je čekao predstavnik organizatora Reto Rhyn i nastavnici i učenici škole Than Zollbrück. Sa ovom školom smo uspostavili kontakt i dogovorili plan razgledanja, koji nas je izuzetno obradovao. Predstavnici škole su čekali satima i morali su otići zbog svojih obaveza. Reto nas je dočekao, objasnio nam osnovne smjernice po Bernu i satnicu, a onda je i on otišao. Naša škola je krenula prva u obilazak u 13:30. Obišli smo Medvjeđu spilju (Barengraben) i tu naišli na neke Bosance iz Dervente koji su nas tu uslikali.  Nastavili smo dalje preko mosta preko rijeke Aare koja liči na Neretvu samo je mnogo strašnija, pogotovo zbog toga što su u tom dijelu kuće na samoj rijeci, sa zidovima kao obalama. Preko mosta smo došli u Stari grad koji je inače pod zaštitom Unesca. Prelijepi dio sa svojim kulama, 6.5 km shopping promenade, te mirnom atmosferom koja odiše bajkovitim srednjovjekovljem. Grad nas je izuzetno dojmio iako smo ga morali na brzinu obići. Cijene su paprene. Kod popularne Zytglogge (Sahat kula) nam je prišla jedna djevojčica, porijeklom iz Bosne, ali koja je rođena i živi u Švicarskoj i pozdravila se sa nama. U povratku smo malo pokisli.

 

            Fancamp smo jedva našli, a tamo katastrofa. Šatori sa dva kreveta su ustvari bili poljski šatori za dvoje u koje je ušla voda. Kiša je oborila temperaturu i postalo je veoma hladno. Mi smo bili jedinstveni i u korist djece smo zauzeli stav da noćimo u autobusu.

 

U 19 h smo jeli. Večera je bila zaista dobra. Poslije večere je došla ambasadorica BH u Švicarskoj, Jasmina Pašalić i razgovarala sa nama.  U Fancampu smo progurali Alema da učestvuje u žrijebu.

 

            Iako nismo bili u prilici da se sretnemo sa učenicima i nastavnicima iz škole Than Zollbruck u dogovoreno vrijeme, ipak smo se slučajno upoznali u Fancampu jer su sjedili pored nas. Nekako u tom periodu se pojavio g. Mario Barfus koji je od početka bio uključen u ovaj projekat. On nam je tražio smještaj i nakon jednog neuspjeha, uspio je. To je bilo naročito teško jer su svi kapaciteti popunjeni. Prije toga su bile opcije da male šatore unesemo u velike, ili da noć provedemo u autobusu.  Smještaj je bio solidan. Bile su tri sobe, i to jedna sa 12 ležajeva (djevojčice i nastavnice) jedna sa 4 i jedna sa 8. Nastavnici su legli na pod, na sto i na jednu sećiju. Naravno, švicarska ambasada nam je obezbjedila prostirke i vreće za spavanje. Nakon dvadeset sati putovanja i cijelog dana na nogama, zaspali smo k'o bebe. Djeca su nam bila na prvom mjestu.Bitno je bilo da je smještaj bio čist, da je bilo toplo te da smo imali tople vode. Bili smo zadovoljni.

            Doručak je ujutro bio izvrstan. Konačno polazak na takmičenje. Tereni su od asfalta (tarmac). utakmice su sastojale iz tri dijela:

  1. discussion zone-dogovor o tri dodatna pravila fer igre
  2. Sama igra                                                                      
  3. Diskusija o podjeli bodova nakon utakmice                 

Nastavnik Muhamed je svo vrijeme bio uz djecu, tako da ih nismo nijednog trenutka ispuštali iz vida.

Ukupno smo odigrali 4 utakmice. Dvije pobjede i 2 poraza. Bili smo četvrti i ispali iz takmičenja, iako su drugoplasirana i trećeplasirana ekipa imale isto bodova kao i mi (17), ali zbog više fairplay poena  i međusobnog omjera mi smo ispali. Naš direktni konkurent je u svojoj posljednoj utakmici postigao gol u posljednjoj sekundi i tako nas izbacio. Moram reći da je nejasno pravilo oko golmana koštalo naše ekipe bodova. Za to vrijeme sam ja malo gledao utakmicu, a malo pravio pano za koji smo se dobro pripremili. Nastavnik Muhamed je svo to vrijeme bio uz djecu, tako da ih nismo nijednog trenutka ispuštali iz vida.

Inače od nekih dvadesetak škola, bilo je samo sedam-osam panoa, a od toga i naš, inače jedini iz BiH. Na pauzama između utakmica su mi pomagale Nermina i Naida koje tako praktično i nisu imale pauze pokazavši tako zaista izvrsnu pripremljenost i posvećenost našem zadatku. Od svih naših škola mi smo u prosjeku osvojili najviše poena 4,25 po utakmici, dok su Pale osvojile 4, Mostar 3, a KŠC 3,5 i jedini se plasirao dalje. Mi smo osvojili 8 poena za rezultat, od mogućih 12 i 9 za fairplay od mogućih 12. U drugom krugu smo igrali sa Mostarcima  i sa školom Sonenberg kada je kulminiralo naše nezadovoljstvo sa primjenom i tumačenjem pravila koja smo mi savršeno znali. U pitanju je bilo pravilo golmana. Naši učenici su se aktivno uključili u raspravu sa teamerom, a kasnije sam ga i ja pitao neke stavri, nakon čega mi je on rekao da ga moram razumiti jer je on od devet stai naterenu, kao da mi nismo putovali 20 h. Izgubili smo, ali svjetla obraza napuštamo ovo takmičenje, jer smo pokazali da nismo krivi za poraz. Napomenuću da smo prvu utakmicu u prvom krugu izgubili upravo zbog ovog pravila. Razgovarao sam još sa nekim organizatorima, ali jednostavno nisu imali odgovore.Pored obaveznih utakmica, djeca su 'razbacila na male' sa učenicima iz škole Than Zollbruck. Družili su se i razmjenili adrese. Nakon toga, šlag na tortu. Iako je nama Christoff iz Thana odgovorio da ne možemo na Stade de Suis Wankdorf, naš Super Mario (bio je cijeli dan sa nama na turniru) je našao neku vezu u UEFA-i i otišli smo na stadion. San nam se ostvario. Nakon toga smo otišli u fancamp , večerali (opet super večera) i malo ostali na koncertu. Zatim smo se oko 22 h oprostili sa Rhetom, zahvalili se i krenuli prema hotelu. Opet lijep odmor. Ujutro smo htjeli još malo prohodati po Bernu, ali nam kiša ponovo nije dala mira. Odluka je promijenjena i odlučili smo se za Luzern. U Luzernu smo proveli par sati i onda krenuli nazad. Stigli smo nazad zdravi, sretni i zadovoljni.

Sve u svemu, ovaj projekat je bio nevjerovatna stvar i velika čast ukazana od strane ambasade Švicarske. Djeca su bila izvrsna i pokazala se odgovornim i sposobnim, a naročito učenica Hujić Naida. Naš rad međutim nije završen jer mi još treba da:

1.      napravimo internu prezentaciju u kojoj ćemo pokazati naše učešće u ovom projektu,

2.      pripremiti ove podatke za ljetopis škole,

3.      napraviti izvještaj za internet stranicu

4.      uvrstiti ovaj projekat za monografiju škole koja je u formiranju.

5.      organizovati turnir na principu turnira u projektu EUROSCHOOLS2008

 Fotografije možete pogledati ovdje.

Mudre izreke

Prijatelje stvara sreća, a nesreća ih provjerava.

Tko ti priča o tuđim manama, drugima će pričati o tvojima.

Pametni ljudi dopuštaju svojoj djeci da ponekad i pogriješe.

Veseo čovjek je kao sunce; kud god ide osvjetljava.

Tko ne zna, a ne zna da ne zna, opasan je - izbjegavajte ga!

Tko ne zna, a zna da ne zna, dijete je - naučite ga!

Tko zna, a ne zna da zna, spava - probudite ga!

Tko zna i zna da zna, mudar je - slijedite ga!

Što pametnija glava, to lakše leđima.

Korisnik
Vozdra Gost
IP-Adresa: 54.196.72.162

Username
Password